GCU students design advertisement campaigns

GCU students design advertisement campaigns

The final-year students of the Government College University Lahore Fine Arts Department Friday put on display the awareness and advertisement campaigns on different brands and social issues, as their semester thesis, which included a new food chain and e-shopping ideas, fashion brands and a digital campaign to promote tolerance in society

 

Vice Chancellor Prof. Dr. Asghar Zaidi inaugurated the thesis display at the University’s Abdus Salam Hall, while Fine Arts Department Chairperson Prof. Dr. Erfan Ullah Babar was also present۔

 

As many as nine students of Bachelors in Fine Arts (Hons.) displayed their projects in the first instance which comprised of complete digital and print promotional material including calendars, pamphlets and social media pages for promotion of their brands and raising awareness about social issues.

 

Vice Chancellor Prof. Zaidi visited all the project stalls and discussed with the students the aesthetics and scope of their projects. He appreciated that GCU BFA students were highly creative and had adopted a comprehensive and ambitious approach for the success of their campaigns. He appreciated the innovative ideas in branding culturally rich products.

 

He also shared different creative ideas with students, and directed the Fine Arts Department to invite professionals from different national and multinational companies to visit the project display exhibition, whose next stage is on Friday this week.

جی سی یو نیورسٹی میں فائن آرٹس طلباء کی پراجیکٹ نمائش کا انعقاد

گورنمنٹ کالج یونیورسٹی لاہور میں شعبہ فائن آرٹس طلباء کی پراجیکٹ نمائش کا انعقادکیا گیا۔وائس چانسلر پروفیسر ڈاکٹراصغر زیدی نے نمائش کا افتتاح کیا،اس موقع پر شعبہ فائن آرٹس کے چیئرپرسن پروفیسر ڈاکٹر عرفان اللہ بابر بھی موجود تھے۔ طلباء نے مختلف برانڈز اور سماجی موضوعات پر بنائی گئی اشتہاری مہمات نمائش کیلئے پیش کیں،نمائش میں طلباء کی جانب سے فیشن،جوتوں، کپڑو ں، کھانے پینے کی اشیاء سمیت سماجی،نفسیاتی مو ضو عات پر اشتہاری مہم پیش کی گئیں۔ وائس چانسلر پروفیسر ڈاکٹر اصغر زیدی کا کہنا تھا کہ کسی بھی برانڈ یا آگاہی مہم کی کامیابی کا انحصار اس کی تشہیری مہم پر ہوتا ہے،طلباء نے روائیتی میڈیا کے ساتھ ساتھ سوشل میڈیا مہم کو بھی ترجیح دی ہے۔

 

Give a Reply